Kabylia

Everything about Kabylia

Perelman, det jødiske matematikkgeniet nekter fortsatt prisen på en million dollar!

I den fantastiske matematiker verden, har Grigory Perelman løst en av menneskehetens største matematiske gåter: Poincarés formodning. Den russiske jøden nekter alle intervjuer og utmerkelser.

grigori perelman

“Hvorfor brukte  jeg så mange år til å løse Poincarés formodning? Jeg lærte å oppdage hulrom. Sammen med mine kolleger studerer jeg mekanismer som sikter  å fylle sosiale og økonomiske hulrom. De hulrom er overalt. Vi kan oppdage dem og det gir mange muligheter … Jeg vet hvordan universet drives. Fortell meg da, hvorfor skal jeg løpe etter én million dollar? ” Sier den lærde i det første intervjuet med media for et år siden!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 29/05/2011 by in Freedom of speech, Kultur and tagged , , .
Follow Kabylia on WordPress.com

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,823 other followers

Blog Stats

  • 122,477 hits
