Kabylia

Everything about Kabylia

Bring meg en gud, min er avsatt

Jeg har stort respekt til enhver person mann eller kvinne som slåss og kjemper for deres identitet. Malika Mezzane er en kvinnelig poet og intellektuell Amazigh fra Marokko som vier sitt liv for Amazigh kultur og identitet.

Bring  meg en gud, min er avsatt

Av Malika Mezzane

563320_3738508401034_317275996_n

Guden til jeg stryker klær
Guden til jeg forbereder badet hver kveld
Den eneste Guden som jeg delte min seng
Den guden …
Har jeg trippel forkastet

Dere modernister
Bring  meg en gud.
Min har erklærte seg  konkurs
Slipset er ute av moten
Og hans  mislykket diplomat kofferten
Er foran dere …
For salg til høystbydende!

Bring en gud som er hverken
svart
eller hvit
eller brun
eller rød
Bring meg en gud
Av en unik og spesiell farge !

En gud som er lysår
fra hva man forguder
En gud uten klage mur
uten ring klokke
Uten Qaaba!
En gud …
uten lørdag
uten søndag
uten fredag

Bring  en gud som er i
stand til å sitte
I vår appetittvekkende bord
I stand til å sjarmere våre nakne kvinner
Og oppmuntrer våre kunst

Bring  en gud
Som hver gang  sorgen
Eller kjærlighet overulemper ham
erobrer han våre barer
Og forlater dem  …
kun etter å  ha endret  religion!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 05/02/2013 by in Freedom of speech, Kultur.
Follow Kabylia on WordPress.com

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,823 other followers

Blog Stats

  • 122,477 hits
